Face ID or Touch ID users – getting a new password
If you are usually using Face ID or Touch ID to log in to the app, it’s easy to forget the password. If you are still able to open the app with Face ID or Touch ID, you can create a new password under the Settings in your S-pushTAN-App without any need for the old password:
Open the S-pushTAN-App and go to -> Profile -> Settings -> Change password
Resetting the App Sparkasse Business
If you have forgotten your password for the app and can’t use Face ID or Touch ID to log in, you will first have to reset it and then set it up again. Resetting the app is easy. To do so, please follow the step-by-step instructions in the “App Sparkasse Business: Forgotten password” guide.
Reset App Sparkasse Business
If you have forgotten the password for the App Sparkasse Business, you can easily reset the app.
S-pushTAN-App
You will need the S-pushTAN-App to approve this action.
Online banking login details
Resetting the App Sparkasse Business will delete all of the app data and settings. To set the app up again, you will need your Sparkasse online banking login details: your username or login ID and online banking PIN.
Before starting the guide and setting up the App Sparkasse Business again, you will first have to reset it.
You can easily reset the App Sparkasse Business by entering an incorrect password three times. You will then be given the option to reset the app. Click on “Reset App Sparkasse Business” and confirm your choice by clicking on “Reset app now”.
The app will then reset itself to its factory settings. This will delete all of the app data and settings. Note: Resetting the app does not involve updating or downloading a new version of the app from the relevant store, but just resetting the existing version.
iOS users will be prompted to restart and Android users shown a button for restarting the app.
Once restarted, please follow these step-by-step instructions to set the app up again:
Note: These instructions are an example only and may slightly differ depending on your mobile end device or bank.
Wir, als Ihre Sparkasse, verwenden Cookies, die unbedingt erforderlich sind, um Ihnen unsere Website zur Verfügung zu stellen. Wenn Sie Ihre Zustimmung erteilen, verwenden wir zusätzliche Cookies, um zum Zwecke der Statistik (z.B. Reichweitenmessung) und des Marketings (wie z.B. Anzeige personalisierter Inhalte) Informationen zu Ihrer Nutzung unserer Website zu verarbeiten. Hierzu erhalten wir teilweise von Google weitere Daten. Weiterhin ordnen wir Besucher über Cookies bestimmten Zielgruppen zu und übermitteln diese für Werbekampagnen an Google. Detaillierte Informationen zu diesen Cookies finden Sie in unserer Erklärung zum Datenschutz. Ihre Zustimmung ist freiwillig und für die Nutzung der Website nicht notwendig. Durch Klick auf „Einstellungen anpassen“, können Sie im Einzelnen bestimmen, welche zusätzlichen Cookies wir auf der Grundlage Ihrer Zustimmung verwenden dürfen. Sie können auch allen zusätzlichen Cookies gleichzeitig zustimmen, indem Sie auf “Zustimmen“ klicken. Sie können Ihre Zustimmung jederzeit über den Link „Cookie-Einstellungen anpassen“ unten auf jeder Seite widerrufen oder Ihre Cookie-Einstellungen dort ändern. Klicken Sie auf „Ablehnen“, werden keine zusätzlichen Cookies gesetzt.